(27 Comments)

advertisement.gif

Title: 전설의고향 (傳說의 故鄕) / Hometown Legends (2008)
Chinese title : 传说中的故乡 2008
Also known as: Hometown Of Legend / Legendary Hometown
Genre: Fantasy, Horror
Episodes: 8
Broadcast network: KBS2
Broadcast period: 2008-Aug-06 to 2008-Sep-3
Air time: Wednesdays & Thursdays 21:55 (9:55 Korean time)
Related Series: Hometown Legends

Synopsis

Hometown Legends is 8 one-act dramas.

Episode Title

Episode Title
1 구미호의 귀환 / Return of the Gumiho
2 아가야 청산가자 / Baby, Let's Go to Cheong Mountain
3 사진검 (四辰劍) 의 저주 / Curse of the Sajin Sword
4 귀서 (鬼書) / Ghost Letter
5 오구도령 / Oh Goo the Exorcism
6 기방괴담 / Gisaeng House Ghost Story
7 사신이야기 / Demon's Story
8 환향녀 / Returning Lady

Production Credits

Director: Kwak Jung Hwan (ep1), Lee Min Hong (ep2,5), Kim Jung Min (ep3.7), Kim Yong Soo (ep4,8), Lee Jung Sub (ep6)
Screenwriter: Ha Hee Sun (ep1), Kim Jae Eun (ep1), Park Young Sook (ep2,5), Moon Eun Jung (ep3), Kim Jung Ae (ep4,8), Yoo Mi Kyung (ep6), Yoo Eun Ha (ep7)

Episode Ratings

Date Episode Nationwide Seoul
2008-08-06 1 20.1 (2nd) 20.7 (2nd)
2008-08-07 2 17.3 (3rd) 17.2 (3rd)
2008-08-13 3 19.8 (4th) 20.3 (5th)
2008-08-14 4 15.0 (7th) 15.7 (5th)
2008-08-21 5 16.8 (5th) 17.2 (3rd)
2008-08-27 6 15.0 (5th) 15.5 (5th)
2008-08-28 7 17.5 (2nd) 18.4 (2nd)
2008-09-03 8 16.3 (4th) 16.8 (3rd)

Source : TNS Media Korea

Official Site

27 Comments to “Hometown Legends (2008)”

  1. 1 : miss.o0o Says:

    I think its nice drama ..

    and i will see it soon ..

    ^^

  2. 2 : Maggie Kwok Says:

    Long time no horror drama, good looking for this one.^^!!

  3. 3 : gheL Says:

    hmmmmm,,,,i think so,,,this is a very good drama!

  4. 4 : dong Says:

    not bad i watched 1st ep.

  5. 5 : HannyBae Says:

    Wow Horror drama and has a high rating,
    wow!
    hmmm but the cast are always different every episode.
    that’s weird…

  6. 6 : ciel Says:

    hmmm… looks interesting

  7. 7 : HoneyB Says:

    Hello…If any of you want to watch this drama subbed we have episode 1 here …. http://www.viikii.net/channels/goto/hometownlegends ….

  8. 8 : hye jung Says:

    there are 8 different ghost storied so the casts are different too.

  9. 9 : beatriz Says:

    hola quisiera que mostraran mas fotos por favor

  10. 10 : beatriz Says:

    quisiera conocer a alguien de corea me encantaria hacer amigos

  11. 11 : imbestigador Says:

    HannyBae Says:
    August 11th, 2008 at 4:44 pm

    Wow Horror drama and has a high rating,
    wow!
    hmmm but the cast are always different every episode.
    that’s weird…

    ____________________

    It is Because it is a One Act Drama.

  12. 12 : dyna Says:

    is it horror? i thought it wasn’t
    stupid me ^_^

  13. 13 : MeTTo Says:

    He he he he there’s cute ghost story.. i love the episode 7… he he he he he he realy nice…

  14. 14 : kongaishang Says:

    wow!!!! a horror drama….. i looks great and worth watching!!^_^

  15. 15 : corics26 Says:

    Wow! Horror-Fantasy?! Sounds new from a country doing a bunch of romantic dramas. I think this one will be good if shown in the philippines, especially when it’ll be aired during the prime hours.

  16. 16 : mutiara Says:

    it’s interesting, i’m gonna watch this… :D

  17. 17 : mel Says:

    this pictures is so horrorr

  18. 18 : ade Says:

    i like korean drama…

    i wanna watch this.. ^^

  19. 19 : nining Says:

    look horror,, don’t want tosee it,, hee

  20. 20 : List of Korean Drama « ♫~ ώ α ḟ ά ă 15 ~♫ Says:

    […] حلقة بس    Hello My Teacher شاهدت الى 8   Hero HIT (Homicide Investigation Team) Hometown Legends (2008) Hometown Legends (2009) جنان عجبني     Hong Gil Dong Hong Kong Express Hot Blood How […]

  21. 21 : Hometown Legend (2002) - Movie Says:

    Hometown Legend (2002) – Movie…

    Note 5.1/10. Hometown Legend is a Drama, Family, Sport Movie of 2002 made in USA. Director: James AndersonCast: Terry O’Quinn, Lacey Chabert, Nick Cornish, Kirk B.R. Woller, Ian Bohen, Mary Pat Gleason, Mark McLachlan…

  22. 22 : jessielou bullecer Says:

    i love this drama although i find it not quiet scarry,but its intertaining..Park Minyoung is so beautiful here..

  23. 23 : nandy Says:

    i think this gonna be a great drama.. as i read the synopsis of this.. i will see it later…

  24. 24 : zaiza Says:

    wah apik tenan drama koreane apik apik apik

  25. 25 : SamoanPride20 Says:

    WOW….ratings sure are high! Especially the first episode. I guess because Park Min Young is in it! lol

  26. 26 : Jun Hui Says:

    This is pretty cool. Its kinda like the KBS specials, but with horror stories. I want to see this.

  27. 27 : Coleene Says:

    Im gonna watch this, i like horror movies.

Leave a Comment

Follow us on

Facebook Twitter RSS Feed

 

 

Facebook Twitter RSS Feed

Coming Soon

Now Showing

Recently Ended / Ending Soon

Browse Drama By Year